فروشگاه های زنجیره ای سنس بریز لندن از این پس قصد دارند برشتوک های خود را در بسته بندی جدیدی عرضه کنند. این اقدام موجب تحول بزرگی در فروش سنس بریز خواهد شد. بسته بندی های جدید برشتوک از هر جهت صرفه جویی به همراه دارد زیرا موجب کاهش در قیمت ها، آلودگی هوا و زباله های دور ریز خواهد شد. از گذشته های دور غذاهای سنس بریز بر سر سفره ی مردم بریتانیا همیشه بوده است و در حال حاضر به عنوان یکی از نماد های سفره ی مردم بریتانیا شناخته می شود. اکنون شرکت فروشگاه های سنس بریز پس از انجام یک سال آزمایش پایلوت، محاسبات کافی و تحلیل بازار قصد دارد دست به تحولی عظیم بزند.

از ماه دسامبر به بعد، شرکت سنس بریز، ذرت بوداده(برشتوک) صبحانه را فقط در قالب پاکت پلاستیکی به بازار می فرستد. این اقدام هم به نفع محیط زیست است و هم مشتری ها راضی خواهند بود. در ضمن هزینه ی حمل و نقل نیز کاهش خواهد یافت. شرکت سنس بریز قصد دارد در وهله ی اول برشتوک های مدل کلاسیک را در بسته بندی پاکت های پلاستیکی عرضه کند و پس از مدتی تمام انواع ذرت و غلات صبحانه را در این نوع بسته بندی عرضه کند. البته بسته بندی جدید مشمول بیسکویت های شرکت نخواهد بود چون احتمال خرد شدن بیسکویت ها در این نوع بسته بندی وجود دارد. برای بیسکویت ها از بسته بندی مستطیلی شکل قبلی استفاده خواهند کرد.


آقای استوآرت لندروم که در سمت مسئول بسته بندی شرکت سنس بریز فعالیت می کند اینطور توضیح می دهد که اگر چه با این اقدام ما یکی از نماد های سفره ی صبحانه ی مردم بریتانیا تغییر شکل پیدا می کند ولی در عوض در مصرف مقوا، حجم اشغال شده و دی اکسید کربن صرفه جویی کرده ایم. در بسته بندی های قبلی مقدار دور ریز بسیار زیاد بود ولی در بسته بندی جدید همان مقدار از غلات برشتوک را در حجم کمتری بسته بندی می کنند در نتیجه از پلاستیک نایلونی به مقدار کمتری استفاده می شود. وقتی حجم بسته ها کاهش بیابد هر کامیون تعداد بیشتری بسته ی برشتوک حمل می کند در نتیجه از نظر سوخت ماشین ها نیز صرفه جویی خواهد شد. بدین ترتیب تنها در خط تولید برشتوک های مدل کلاسیک بالغ بر 165 تن در سال صرفه جویی صورت می گیرد. پس می بینیم که شرکت سنس بریز بی دلیل چنین تصمیمی را اتخاذ نکرده است. آقای استوآرت لندروم، مدیر بسته بندی شرکت می گوید: مشتری ها نسبت به محصولات خط تولید ذرت بوداده ی رایس پاپس که به مدت یکسال در پاکت های پلاستیکی عرضه شد واکنش بسیار خوب نشان دادند. از این رو ما تصمیم گرفتیم سایر محصولات خود را نیز در این نوع بسته بندی عرضه کنیم.


فروشگاه های زنجیره ای سنس بریز

شایان ذکر است که شرکت سنس بریز تا کنون تلاش بسیاری کرده است برای اینکه سایر شرکت های معروف تولید کننده ی برشتوک همچون شرکت کلوگ را قانع کند تا از این بسته بندی جدید استفاده کنند. با این حال تلاش شرکت سنس بریز خیلی به بار ننشسته است زیرا خیل عظیم آمریکایی ها حداقل در آینده ی نزدیک قصد ندارند با قوطی های برشتوک خروس نشان شان وداع کنند. یکی از سخنگوهای شرکت کلوگ در مجله ی تایمز گفته است: ما مقوا را از بسته بندی های خود حذف نمی کنیم زیرا حذف مقوا باعث خراب شدن دانه های غلات می شود. قوطی ها و پاکت های شرکت ما کاملاً قابل بازیافت هستند. ضمن اینکه به کار بردن پلاستیک نایلونی به صورت تنها را نیز تأیید نمی کنیم زیرا مجبور می شویم از یک لایه ی قطور استفاده کنیم که بازیافت آن مشکل خواهد بود.

مردم بریتانیا روزانه 8/2 میلیون کاسه ذرت بوداده ی کلوگ برای صبحانه شان مصرف می کنند. این عدد، مقدار قابل توجهی است که شرکت سنس بریز آن را در نظر نگرفته و بدون راضی کردن شرکت کلوگ برای عوض کردن بسته بندی ها، بدون مشورت تصمیم گرفته است دست به این اقدام بزند. این اولین باری نیست که شرکت سنس بریز بدون مشورت با سایر شرکت ها، اقدام به عوض کردن بسته بندی محصولاتش می کند. پیش از این نیز در اقدامی نو، شیر پاکتی را در بسته بندی هایی با لایه ی نازک تر عرضه کرده بود. آقای لندروم اظهار می دارد که با این اقدام، شرکت سنس بریز تا سال 2015 هزینه ی بسته بندی برشتوک ها را به یک سوم تقلیل خواهد داد.