مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی کشور گفت: اکثر اتوبوس‌های گاز سوز پس از اجرای طرح هدفمند‌سازی یارانه‌ها و افزایش قیمت سوخت گاز و مشکلاتی که در خصوص جایگاه‌های سوخت‌گیری وجود دارد بلااستفاده شده‌اند.

اتوبوس بلا استفاده

 

علی چناری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در خصوص مشکلات اتوبوس‌های گاز سوز اظهار داشت: در حال بررسی‌های کارشناسی و انجام مطالعات لازم برای حل این مشکل به صورت اساسی هستیم و امیدواریم با حمایت مدیران وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بتوانیم مشکلات اتوبوس‌های گاز سوز را برطرف کنیم.

وی در ادامه درباره برنامه‌های آتی اتحادیه اتوبوسرانی‌های کشور اظهار داشت: اگر از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود به صورت دقیق و هدفمند استفاده شود قطعا اتحادیه در یک بازه زمانی کوتاه می‌تواند به درجه قابل قبولی از میزان تأثیرگذاری و راهبری برسد و نقش لازم خود را در عرصه تحولات مرتبط با حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری به عنوان یک عنصر تعیین کننده و غیرقابل انکار ایفا کند.


چناری بیان داشت: اگر همه دلسوزان، فعالان و دست‌‌اندرکاران عرصه حمل و نقل و ترافیک شهری به ویژه ناوگان اتوبوسرانی شهری به این باور برسند که هدف نهایی و اساسی اتحادیه کمک به توسعه حمل و نقل عمومی کشور و تقویت توسعه ناوگان اتوبوسرانی کشور است قطعا با همه توان و انرژی این اتحادیه را در راستای تحقق اهداف و برنامه‌ها یاری می‌کنند.

مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی کشور افزود: اتحادیه برای رسیدن به شتاب لازم در روند توسعه خود باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های تخصصی، کارشناسی و فنی ناوگان اتوبوسرانی شهری کشور به خوبی بهره ببرد.

چناری اظهار داشت: طی سال‌های اخیر توجه ویژه‌‌ای از سوی دولت به حمل و نقل شده است و حجم قابل توجهی از مصوبات، اعتبارات و فعالیت‌‌ها توسط دولت و مجلس به حوزه حمل و نقل اختصاص داشته است.

وی افزود: یکی از بخش‌هایی که کشور به شدت در آن به صرفه‌جویی و مدیریت اصولی در نحوه و میزان استفاده از آن نیاز دارد بخش سوخت است و ضروری است که با گسترش حمل و نقل عمومی شهروندان را ترغیب به استفاده کمتر از وسایل نقلیه شخصی کنیم.

چناری تأکید کرد: لازمه تحقق هدف دولت در بخش سوخت بلاشک گسترش حمل و نقل عمومی است و در غیر اینصورت تهدید سلامت و امنیت شهروندان، گسترش معضلات ترافیکی و افزایش آلاینده‌های خطرناک وجود دارد.

مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی کشور خاطرنشان کرد: از آنجا که ناوگان اتوبوسرانی شهری فراگیرترین و اصلی‌ترین سیستم حمل و نقل عمومی کشور است باید بسترهای مناسب برای توسعه و تجهیز این ناوگان فراهم شود و تمهیدات لازم برای پرداخت اعتبارات دولتی کافی و به موقع و همچنین افزایش نرخ بلیت در حد معقول و منطقی اندیشیده شود.

چناری تأکید کرد: ساختار فعلی نمی‌تواند نقش نماینده، سیاستگزار و راهبرد مؤثر برای اتوبوسرانی کشور که متشکل از 35 هزار نفر نیروی انسانی و بیش از 26 هزار دستگاه اتوبوس است، ایفا کند.

خبرگزاری فارس