آسکا

شرکت های تولیدی روز به روز بیشتر از گذشته به سمت اینترنت و شبکه های اجتماعی (social network) روی می آورند. شرکت ها به جای استفاده از روش ها و ابزار های تبلیغات و بازاریابی سنتی، از این پس برای پیشرفت تولیداتشان از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و این روند روز به روز در حال افزایش است. بر اساس بررسی ای که توسط مؤسسه فارستر ریسرچ بر روی 1300 شرکت انجام گرفته است، 95 درصد آنان به شکلی از رسانه های جدید استفاده می کنند و 53 درصد از شرکت ها اذعان داشته اند درصدد استفاده از رسانه های جدیدند. برخی از شرکت ها مثل شرکت خودروسازی فورد در آمریکا، فعالیت های تبلیغاتی اینترنتی خود را با جدیت بیشتری دنبال می کنند. شهرداری دیترویت قصد دارد از تاریخ عید مذهبی فیستا هر شش ماه یکبار یک اتومبیل از سوی شرکت فورد به 100 وبلاگ نویس جایزه بدهد. این جوایز به وبلاگ نویسان پرطرفداری تعلق می گیرد که بتوانند مطالبی خوب یا بد درباره شرکت فورد در فیس بوک یا توییتر بنویسند و یا ماهانه یک کلیپ ویدئویی در یوتیوب قرار دهند. علاوه بر شرکت فورد، شرکت های دیگری نظیر شرکت تولیدی شلوار لی های له ویس و شرکت شِورون نیز دست به اقدامات مشـابهی زده اند. آقای مگان کونور که خود رئیس بازاریابی یک شرکت تولیدی پوشاک است، می گوید: ما به دنبال جایی می گردیم که مشتریانمان آنجا هستند. به نظر می رسد وی کاملاً حق داشته باشد زیرا طبق بررسی هایی که توسط مؤسسه  فارستر ریسرچ انجام گرفته عمده کسانی که از طریق اینترنت به دنبال تولیدات این شرکت ها می گردند در رده سنی زیر 35 سال قرار دارند.