چک پول های 100 هزار تومانی در خودپردازها

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به رشد تراکنش های کارت در دستگاه های کارت خوان در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: افزایش تراکنش ها، نشان دهنده کاهش تقاضا برای چک پول و اسکناس است.
مدیراداره نظام های پرداخت بانک مرکزی افزود: تراکنش های کارت در دستگاه های کارت خوان از یک و هفتاد و چهار صدم درصد در سال 84 به 22 و شصت و یک صدم درصد در سال 88 رسیده است.
شریفی با بیان اینکه تعداد تراکنش های مشتری به مشتری در سامانه تسویه ناخالص آنی (ساتنا) در بهمن امسال بیش از 40 هزار تراکنش بوده است، افزود: بانک های ملت، صادرات، تجارت، ملت، کشاورزی و مسکن به ترتیب بیشترین دستور پرداخت در سامانه ساتنا را داشته اند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر سه بانک صادرات، ملی و ملت خدمات ساتنا را از طریق اینترنت ارائه می دهند.
مدیراداره نظام های پرداخت بانک مرکزی همچنین از کاهش تراکنش های ناموفق بانک ها خبر داد و گفت: باوجود افزایش تعداد تراکنش های بانکی، تراکنش های ناموفق کاهش یافته است.
تراکنش‌های ناموفق به تراکنشی گفته می‌شود که بانک صادرکننده کارت، قادر به ارائه خدمات نباشد.

خودپرداز


شریفی دلیل این امر را اعمال سیاست های بانک مرکزی و همچنین اخذ کارمزد از تراکنش های ناموفق بیان کرد و افزود: نرخ کارمزد تراکنش های ناموفق از 50 تا 150 تومان و براساس میزان تراکنش های ناموفق آن بانک است.
وی با بیان این که از سال 86 آمار تراکنش های ناموفق استخراج شده است، گفت: تعداد تراکنش های ناموفق در شهریور سال 86، 18،7 درصد و در اسفند همان سال 19،73 درصد بود که این رقم در آبان سال 87 به 12،78 و در بهمن ماه همان سال به 11 درصد رسید.
شریفی با اشاره به اینکه در بهمن امسال از 110 میلیون تراکنش ثبت شده حدود هشت میلیون آن ناموفق بوده است، گفت: به عبارتی دیگر درصد تراکنش های ناموفق در سال 88 ، پنج تا هفت درصد بوده است.
مدیراداره نظام های پرداخت بانک مرکزی همچنین گفت: در صورتی که سیستم شتاب قطع باشد، بانک ها باید خدمات بانکی را به کارت های مشتریان خود ارائه دهند.
وی افزود: بانک مرکزی در سال آینده سامانه ای را راه اندازی می کند که می تواند مراحل و سیکل تراکنش ناموفق را ثبت و مشکلات سیستم شتاب را شناسایی کند.
شریفی، بر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای گسترش استفاده مردم از خدمات الکترونیکی تاکید کرد و گفت: حفظ و نگهداری از رمزکارت، استفاده از دستگاه های فروشگاهی، پرداخت قبوض به صورت الکترونیکی و انتقال وجه از کارت به کارت از مواردی است که بانک مرکزی با چاپ بروشورها و آگهی ها و تیزرهای تبلیغاتی به مردم اطلاع رسانی کرده است.
وی با بیان اینکه بانک مرکزی نقش نظارتی و راهبردی در پیاده سازی بانکداری الکترونیک دارد، گفت: بخشی از درآمدهای این بانک برای ایجاد زیرساخت های الکترونیکی و سیستم های نظارتی هزینه می شود.

پایگاه خبری جوان آنلاین

/ 5 نظر / 24 بازدید
ZaHra

سلام. خوبی یا نه؟! و عیدت مبارک بیا که آپیدم! [بغل]

ZaHra

ممنون عزيزم اميدوارم تو هم به آرزوهايي كه داري برسي[ماچ][قلب]

صادق سلطانی

با تشکر از شما دوست عزیز لینک شما قرار داده شد موفق باشید

صادق سلطانی

با تشکر از شما دوست عزیز لینک شما قرار داده شد موفق باشید

زهرا

سلام عزیز حالت چطوره؟ منو یادت میاد؟ شرمنده که چند ماهی نتونستم بهت سر بزنم یا آپ کنم. پشت کنکوری هستیم دیگه!!! بهم سر بزن لااقل دیدن کامنت های تو یه کمی امیدوارم میکنه. منتظرتم[لبخند]